Hoewel het in principe niet mogelijk is om bomen, struiken, planten en vergelijkbare natuurproducten te retourneren, tenzij er sprake is van een afwijkende kwaliteit, afwijkend formaat of beschadiging, staan we altijd voor je klaar om te helpen. Er zijn echter enkele voorwaarden waaraan moet worden voldaan. De boom, struik of haag mag bijvoorbeeld nog niet zijn geplant, en het product moet goed zijn verzorgd. In sommige gevallen kunnen er retourkosten van €39,95 (Kan afwijken) worden gerekend voor het ophalen van de bestelling. Je hebt ook de mogelijkheid om de bestelling kosteloos zelf naar ons terug te sturen. Zodra we de retourzending in goede staat hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag, met uitzondering van eventuele retourkosten, terug op je rekening.
Als je niet direct opmerkt dat de boom, struik of haag ernstig is beschadigd, maar je wilt hem na enkele dagen toch graag retourneren, heb je de mogelijkheid om tot 14 dagen na de bezorging je bestelling gratis te retourneren. Houd er rekening mee dat je alleen van deze optie gebruik kunt maken als de boom, struik of haag nog niet is geplant en het product goed is verzorgd.
Wil je meer informatie over ons retourproces of ben je benieuwd of een van bovenstaande situaties op jou van toepassing is? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden en je te helpen bij eventuele retourzendingen.
Retourvoorwaarden
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via support@123flora.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”
Tips voor retourneren
Verpak het product zoveel mogelijk met het originele verpakkingsmateriaal.
Zorg ervoor dat het item niet tegen elkaar kan schuiven of wrijven.
Zorg ervoor dat de doos goed is afgeplakt, bij voorkeur alleen met doorzichtige tape.
Herroepingsrecht
Bij 123flora.nl begrijpen we dat je soms van gedachten kunt veranderen. Daarom bieden we je het recht om niet-levende materialen, zoals bloempotten, binnen een bedenktermijn van 14 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren. Het enige wat we vragen, is dat je de retourkosten op je neemt.
Om de retourzending zo vlot mogelijk te laten verlopen, adviseren we je om je ordernummer in het pakket toe te voegen. Houd ook het verzendbewijs goed bij totdat je van ons een bevestiging ontvangt dat de retourzending veilig is aangekomen.
Zonder het benodigde bewijs en bevestiging van ontvangst kunnen we helaas de retournering niet verwerken.
Afschrijving
Afschrijving op geretourneerde producten is van toepassing indien de ontvangen producten die geretourneerd zijn beschadigd zijn, de originele verpakking niet aanwezig is en/of het product in gebruik is genomen. De afschrijving wordt bepaald door 123flora.nl waaraan 123flora.nl de koper informeert.